Yogalessen voor thuis, je hoeft er de deur niet meer voor uit! In de privacy van je eigen huis bezig zijn met yoga, wat is er fijner dan dat? Hieronder vind je een greep uit het aanbod yogalessen. Kies een ontspannende les voor de schouders, of een uitdagende les voor de heupen. Heel veel plezier met oefenen!

In deze video, geschikt voor beginners, maar zeker ook nog uitdagend voor gevorderden, openen we de binnenbenen, met als eindhouding de diepe heupopener Baddha Konasana.

In deze video geef ik je een serie houdingen die de onderrug lengte geven en ontspannen. Werk voorzichtig en met aandacht, en haal diep en geconcentreerd adem.

Zie ook de blogs Yoga oefeningen voor de onderrug en Anatomie van de onderrug.

Deze yogales heeft alles in zich, oefen deze complete yogales: met houdingen voor open heupen, vooroverbuigingen, twistings en een goede ontspanning. Met een aantal aanpassingen is deze les zeker ook geschikt voor beginners!

WIE WIL ER NIET FLEXIBEL ZIJN? Werken aan je flexibiliteit zorgt ervoor dat je weer lekker in je vel komt te zitten. Zodat je weer met gemak je tenen aan kunt raken (en je schoenen kunt strikken). Zodat je je vrij voelt in je bewegingen, dat je je op je gemak voelt in je eigen lichaam. Flexibiliteit geeft ontspanning, maar ook energie, rust en vrijheid.

Is dit reden genoeg om 20 minuutjes per dag aan je flexibiliteit te werken? Ik hoop het wel!

In deze video werken we richting de spagaat! Level 1 heeft voorbereidende oefeningen om de benen voor te bereiden op deze diepe heupopener.. Heel veel succes met oefenen!

Een serie yogahoudingen om de schouders te ontspannen en te openen. Forceer niets, adem goed door, en breng ruimte in gespannen schouders!

In deze lange yogales oefenen we twistings, zijopeners en achteroverbuigingen. Het niveau is hoog, maar ook prima te volgen voor beginners!

Yoga Serie voor Gevorderden. Al een tijdje bezig met yoga, en wil je graag een stapje verder? In deze video werken we naar Eka Pada Rajakapotasana ofwel de mooie duifhouding.

Zie ook de blog Hoe doe je de duif?

Deze serie heb ik speciaal gemaakt voor Anne! Ze zit al vanaf het begin bij mij op les, maar die hamstrings… 

Omdat ze verhuisd is naar Rotterdam, hebben we samen een custom serie voor haar gemaakt om thuis te kunnen oefenen. Een beetje van alles (planken, heupen, twistings, bovenrug), met wat extra aandacht voor de hamstrings.

Heb jij zelf ook korte hamstrings? Dan is deze video ideaal voor jou, omdat Anne aangepaste houdingen laat zien!

Een hele les voor de buikspieren! We beginnen met het strekken van de benen; deze lengte hebben we nodig voor de boot (Navasana) en de liggende buikspieren. 

Bouw het rustig op voor jezelf. Zorg ervoor dat je je onderbuik goed intrekt, zodat je je buikspieren gebruikt, niet de rugspieren. Kom meteen uit de houding als je last hebt van de onderrug. 

Meer Yogalessen?

© All rights reserved

Made with ❤ by Lieneke

Scroll naar top