• Asana Program

  • Ga je graag intensief met je lichaam aan de slag en wil je graag stappen maken in je yogabeoefening, maar weet je niet goed welke houdingen je het beste kunt doen? Oefen je yoga, maar kom je toch niet echt vooruit? Wil je groeien in flexibiliteit, je balans verbeteren, en sterker worden? Dan is dit een goed programma voor jou! 

    De lessen zijn intensief, maar zeker ook toegankelijk voor beginners. Elke week is opgedeeld in 3 onderdelen: Een serie voor beginners, een serie voor ervaren yogi's en een korte serie van 30 minuten, voor de dagen waarop je minder tijd hebt.

    Het Asana Programma bestaat uit 12 weken, met elk een eigen thema, gecentreerd rondom een eindhouding. Op het beginners niveau oefen je naar de eindhouding toe, op het intermediate niveau gaan we deze echt oefenen.

    De weken zijn zo opgesteld dat elke week je voorbereidt op de week erna, zodat je merkbaar groeit in kracht en flexibiliteit! Lees hieronder meer over alle eindhoudingen en weekthema's. 

  • Inhoud van het Programma

  • •  12 weken yoga met elk een eigen thema.

    •  2,5 uur aan yogalessen per week: 2 volle lessen en 1 korte les.

    •  Werk op je eigen niveau: Beginner en Intermediate Lessen.

    •  Bonus video's voor krachtopbouw en flexibiliteit.

    •  Print-outs van de series om naast je mat te leggen.

    •  Yoga tutorials over de houdingen en thuis oefenen.

    •  Al je vragen worden persoonlijk beantwoord.

  • Wat heb je nodig?

  • •  Een yogamat.

    •  1 yogariem en 2 yogablokken.

    •  Goed werkend internet :)

  • Niveau

  • De cursus is bedoeld voor serieuze studenten en yoga docenten, die willen groeien in hun beoefening. Beginners kunnen zeker ook profiteren van dit programma. In deze twaalf weken groei je van beginner naar intermediate/gevorderd niveau. Je bouwt aan een sterke basis, waardoor eindhoudingen die je eerst onmogelijk achtte langzaam werkelijkheid worden. 

    Heb je soms het gevoel dat je oefent maar niet echt vooruit komt? Heb je een plateau bereikt in je beoefening? Dit programma geeft jou de bouwstenen om echte stappen te maken. Uit eigen ervaring weet ik wat er nodig is om te kunnen groeien naar gevorderde houdingen. Eerst een stevige basis, en daarna wordt alles mogelijk!

  • €229,-
    Bestel nu het programma en krijg een jaar lang toegang tot alle video's, lessen, print-outs en tutorials.
    Én persoonlijke ondersteuning bij je beoefening!

    Bestel

  • Week 1

  • Eindhouding: Baddha Konasana, de gebonden hoekhouding. 
    Thema: Heupopeners, specifiek de binnenbenen. 

    In de eerste week beginnen we bij de basis, de benen. We oefenen de spreidstand, vooroverbuigingen, we verlengen de hamstrings en openen de binnenbenen. Op het intermediate niveau kom je verder in de spreidzit en oefen je de kikker. Intensief, maar zeker zo effectief! 

  • Week 2

  • Eindhouding: Ardha Matsyendrasana, halve koning van de vissen houding.
    Thema: Zijopeners en twistings. 

    In week 2 openen we de schouders, verlengen we de zij, en versoepelen de rug met twistings. Een ontspannen week, als je niet vergeet goed door te ademen!

  • Ik ben ontzettend blij met de video’s. Deze kwamen voor mijn gevoel precies op het juiste moment. Iedere dag oefen ik twee uur, 1 uur in de ochtend en 1 uur in de avond. Ik doorloop dan 2 verschillende oefenweken. Dit bevalt goed en ik merk vooruitgang. Ook voel ik mij (vooral na afloop ;) lekkerder in mijn lijf. 

    Ideaal dat ik zelf kan indelen wanneer ik de oefeningen ga doen en dat ik niet hoef te reizen. Heel fijn om jouw instructies te zien en te horen in mijn eigen yogakamertje. Ik vind het programma een uitkomst!   -Carla

  • Week 3

  • Eindhouding: Navasana, de boothouding.
    Thema: Buikspieren.

    In de derde week werken we aan kracht in de staande houdingen, verlengen we de hamstrings en rug in vooroverbuigingen, en versterken we de buikspieren. Deze week is gericht op kracht, maar voor beginners zijn er voldoende andere opties, zodat het voor iedereen toegankelijk blijft.

  • Week 4

  • Eindhouding: Padmasana, de lotushouding.
    Thema: Heupopeners, de duif. 

    In week 4 gaan we diep de heupen in. De hele les is gericht op het openen van de benen en heupen: De hamstrings, binnenbeenspieren (adductors), quadriceps en hiprotators. Zodat we aan het einde van de les in een mooie lotus kunnen zitten. 

  • Week 5

  • Eindhouding: Hanumasana, houding van Hanuman, ook wel de spagaat.
    Thema: De benen; hamstrings en quadriceps. 

    In week 5 introduceer ik voor het eerst intensieve strekkingen in de voorzijde van het bovenbeen (de quadriceps). Lengte in deze spieren is enorm belangrijk om van een beginners niveau naar het intermediate of zelfs gevorderden niveau te kunnen groeien. Ik heb verschillende intensieve oefeningen voor je om dit te doen, dus bereid je voor op een goede strekking! 

    De spagaat is geen houding die je binnen een week onder de knie hebt. Mijn intentie is niet om over je grens heen te gaan. In de beginners video werken we aan de basis en bereiden we de benen goed voor. Je maakt lengte, maar op je eigen niveau. In de intermediate les, gaan we echt richting de spagaat. Want je hebt een jaar lang toegang tot het programma, dus ook voor jou is deze houding een mogelijkheid!

  • Week 6

  • Eindhouding: Ustrasana, de kameel.
    Thema: Schouders en de (boven)rug.

    We hebben de afgelopen weken hard gewerkt aan de benen, de buikspieren, en de heupen/onderrug. Nu is het tijd om een stapje verder te gaan, met de eerste echte achteroverbuiging van de cursus. 

    Deze week openen we de schouders, verlengen we de bovenbenen en versterken we de rug.

  • Week 7

  • Eindhouding: Gomukhasana, de koeienkop-houding.
    Thema: Schouders en heupen.

    In week 7 is het tijd voor de schouders. Op het intermediate niveau hebben we vooral de focus op het openen van de schouders, en zijn bijna alle oefeningen hiervoor bedoeld. Op het beginners niveau schenken we ook aandacht aan de heupen, ook een belangrijk onderdeel van de eindhouding deze week. 

  • Week 8

  • Eindhouding: Ardha Baddha Chandrasana, halve gebonden maanhouding.
    Thema: Balanshoudingen, schouderopeners in staande houdingen, en heupen.

    Deze week voegen we balans toe aan het programma! De schouders zijn nog open van de afgelopen weken, en dit gaan we nu gebruiken in de staande houdingen. Deze week word je uitgedaagd qua kracht en uithoudingsvermogen, en natuurlijk of je in balans kunt blijven. We sluiten de lessen af met ontspannen heupopeners, zodat je na het oefenen echt tot rust kunt komen in de eindontspanning. 

    Een heerlijke week, intensief, maar daardoor juist grondend en ontspannend!

  • Week 9

  • Eindhouding: Bakasana, de kraanvogel / kraai.
    Thema: Armbalans, armkracht en buikspieren.

    Dit wordt een van de meest uitdagende weken van het Asana Programma. Niet iedereen is even sterk in de armen, maar dat hoeft ook niet! We bouwen kracht rustig aan op, en de eindhouding van deze week wordt in stappen afgebroken en weer opgebouwd. 

    Een heerlijke week met buikspieren, krachtontwikkeling in de armen en schouders, en ontspanning voor de onderrug. Deze wil je niet missen!

  • Week 10

  • Eindhouding: Sirsasana, de hoofdstand.
    Thema: Schouders, hamstrings en inversies (omgekeerde houdingen).

    In week 10 werken we aan een hele belangrijke yogahouding, de hoofdstand. In de Iyengar methode wordt de hoofdstand de koning van de asana's genoemd (en de schouderstand de koningin van de asana's). Vanwege de vele positieve effecten van deze houding, kon deze dus ook niet ontbreken in het asana programma!

    Voor degenen die de hoofdstand al beheersen, in de intermediate les gaan we werken aan een aantal variaties in de houding. Voor degenen die al nerveus worden als ze het onderwerp zien, geen zorgen. De houding wordt stap voor stap opgebouwd. Je werkt alleen aan de stappen waar jij aan toe bent, niet meer. Ook bereiden we de schouders goed voor, en verlengen we de hamstrings, zodat de houding steeds beter bereikbaar wordt. 

  • Week 11

    Eindhouding: Urdhva Dhanurasana, de omgekeerde booghouding.
    Thema: Achteroverbuigingen: Schouders, bovenbenen, en de rug.

    De tweede achteroverbuiging in het asana programma is Urdhva Dhanurasana, de boog. In Ustrasana in week 6 heb je de armen ingedraaid en achter de rug, deze week draaien de bovenarmen uit en zijn ze boven het hoofd weggestrekt. Tenzij je van nature flexibel bent in de rug, is deze houding aanzienlijk moeilijker. Een goede houding dus om de intensieve weken mee af te sluiten. Volgende week ontspannen we volledig in restoratieve houdingen. Nog even volhouden dus!

  • Week 12

    Eindhouding: Halasana, de ploeg.
    Thema: Ontspanning, inversies.

    De laatste week van het asana programma gaat helemaal over ontspanning! Restoratieve series die je kunt gebruiken om tot rust te komen, je lichaam te laten bijkomen en herstellen van het intensieve oefenen. Inspanning en kracht zijn belangrijk, maar ontspanning evengoed! Geniet van deze laatste week :)

  • €229,-
    Bestel nu het programma en krijg een jaar lang toegang tot alle video's, lessen, print-outs en tutorials.

    Bestel

  • FAQ

  • 1. Moet je dagelijks oefenen of zijn rustdagen ook belangrijk?

    Rustdagen zijn zeker belangrijk! Hoeveel dagen je per week oefent is voor iedereen anders. Sommigen kunnen makkelijk 5-6 dagen in de week intensief yoga doen, terwijl voor anderen 3 dagen in de week al veel is. Dat is helemaal afhankelijk van jouw lichaam, en hoe jij je voelt. Maar de video's blijven onbeperkt beschikbaar, dus je kunt een jaar lang doen over de 12 weken. Je hoeft dus niet bang zijn om iets te missen doordat je (een week) wat minder oefent.

  • 2. Kan ik de video's en lessen ook downloaden, zodat ik ze altijd tot mijn beschikking heb?

    De video's kun je niet downloaden, de lessen wel. Ik heb van alle series print-outs gemaakt. Die kun je (met of zonder video) naast je mat leggen en daarmee oefenen. De lesseries zelf heb je dus altijd tot beschikking, maar de video's zijn alleen online te bekijken.

  • 3. Is het mogelijk om de filmpjes meerdere keren af te spelen? Als ik een bepaalde les heel fijn vind, kan ik die dag vaker doen?

    Ja de filmpjes kun je onbeperkt afspelen, als je wil 3x per dag 365 dagen achter elkaar :)

  • 4. Hoe weet ik of het programma voor mij geschikt is?

    Hou je ervan om intensief met je lichaam aan de slag te gaan? Heb je de discipline om zelf thuis te oefenen? Heb je een redelijke conditie, ben je niet zwanger, geen ernstige blessures of pijn? Dan zie ik geen reden waarom niet.

    Om een duidelijker beeld te krijgen van de lessen die ik geef, en mijn stijl van lesgeven, kun je wellicht een van mijn YouTube video's uitproberen? Hieronder een kleine sample voor je:

  • Vragen?

    Vraag je je af of het programma ook iets voor jou is? Of heb je vragen over de inhoud van het programma? Aarzel niet om ze te stellen!
    Ik streef ernaar om altijd binnen 24 uur antwoord te geven. Heb je nog geen antwoord ontvangen, check dan je spam inbox.

     Versturen