• Asana Program

  • (login verplaatst naar het hoofdmenu hierboven, vanaf volgende week niet meer op deze pagina)

    Login

  • Ga je graag intensief met je lichaam aan de slag en wil je goed worden in yoga, maar weet je niet goed welke houdingen je het beste kunt doen? Oefen je yoga, maar kom je toch niet echt vooruit? Wil je groeien in flexibiliteit, je balans verbeteren, en sterker worden? Dan is dit een goed programma voor jou! 

    De lessen zijn intensief, maar zeker ook toegankelijk voor beginners. Elke week is opgedeeld in 3 onderdelen: Een serie voor beginners, een serie voor ervaren yogi's en een korte serie van 30 minuten, voor de dagen waarop je minder tijd hebt.

    Het Asana Programma bestaat uit 12 weken, met elk een eigen thema, gecentreerd rondom een eindhouding. Op het beginners niveau oefen je naar de eindhouding toe, op het intermediate niveau gaan we deze echt oefenen.

    De weken zijn zo opgesteld dat elke week je voorbereidt op de week erna, zodat je merkbaar groeit in kracht en flexibiliteit! Lees hieronder meer over alle eindhoudingen en weekthema's. 

  • Inhoud van het Programma

    • > 12 weekthema's met elk 3 volledige yogalessen: 1 uur Beginner, 1 uur Intermediate en een korte serie van 30 min.
    • > Bonus video's voor krachtopbouw en flexibiliteit.
    • > Print-outs van de series om naast je mat te leggen.
    • > Yoga tutorials over de houdingen en thuis oefenen.
    • > Stel je vragen over de houdingen en krijg persoonlijk antwoord.
  • Wat heb je nodig?

    • > Een yogamat
    • > Een yogariem en twee yogablokken
    • > Goed werkend internet :)
  • Niveau

  • De cursus is bedoeld voor serieuze studenten en yoga docenten, die willen groeien in hun beoefening. Beginners kunnen zeker ook profiteren van dit programma. In deze twaalf weken groei je van beginner naar intermediate/gevorderd niveau. Je bouwt aan een sterke basis, waardoor eindhoudingen die je eerst onmogelijk achtte langzaam werkelijkheid worden. 

    Heb je soms het gevoel dat je oefent maar niet echt vooruit komt? Heb je een plateau bereikt in je beoefening? Dit programma geeft jou de bouwstenen om echte stappen te maken. Uit eigen ervaring weet ik wat er nodig is om te kunnen groeien naar gevorderde houdingen. Eerst een stevige basis, en daarna wordt alles mogelijk!

  • €229,-
    Bestel nu het programma en krijg een jaar lang toegang tot alle video's, lessen, print-outs en tutorials.
    Én persoonlijke ondersteuning bij je beoefening!

    Bestel

  • Week 1

  • Eindhouding: Baddha Konasana, de gebonden hoekhouding. 
    Thema: Heupopeners, specifiek de binnenbenen. 

    In de eerste week beginnen we bij de basis, de benen. We oefenen de spreidstand, vooroverbuigingen, we verlengen de hamstrings en openen de binnenbenen. Op het intermediate niveau kom je verder in de spreidzit en oefen je de kikker. Intensief, maar zeker zo effectief! 

  • Week 2

  • Eindhouding: Ardha Matsyendrasana, halve koning van de vissen houding.
    Thema: Zijopeners en twistings. 

    In week 2 openen we de schouders, verlengen we de zij, en versoepelen de rug met twistings. Een ontspannen week, als je niet vergeet goed door te ademen!

  • Week 3

  • Eindhouding: Navasana, de boothouding.
    Thema: Buikspieren.

    In de derde week werken we aan kracht in de staande houdingen, verlengen we de hamstrings en rug in vooroverbuigingen, en versterken we de buikspieren. Deze week is gericht op kracht, maar voor beginners zijn er voldoende andere opties, zodat het voor iedereen toegankelijk blijft.

  • Week 4

  • Eindhouding: Padmasana, de lotushouding.
    Thema: Heupopeners, de duif. 

    In week 4 gaan we diep de heupen in. De hele les is gericht op het openen van de benen en heupen: De hamstrings, binnenbeenspieren (adductors), quadriceps en hiprotators. Zodat we aan het einde van de les in een mooie lotus kunnen zitten. 

  • Week 5 - 23 sept 2019

  • Eindhouding: Hanumasana, houding van Hanuman, ook wel de spagaat.
    Thema: De benen; hamstrings en quadriceps. 

    In week 5 introduceer ik voor het eerst intensieve strekkingen in de voorzijde van het bovenbeen (de quadriceps). Lengte in deze spieren is enorm belangrijk om van een beginners niveau naar het intermediate of zelfs gevorderden niveau te kunnen groeien. Ik heb verschillende intensieve oefeningen voor je om dit te doen, dus bereid je voor op een goede strekking! 

    De spagaat is geen houding die je binnen een week onder de knie hebt. Mijn intentie is niet om over je grens heen te gaan. In de beginners video werken we aan de basis en bereiden we de benen goed voor. Je maakt lengte, maar op je eigen niveau. In de intermediate les, gaan we echt richting de spagaat. Want je hebt een jaar lang toegang tot het programma, dus ook voor jou is deze houding een mogelijkheid!

  • Week 6 - 30 sept 2019

    Eindhouding: Ustrasana, de kameel.

    Thema: Schouders en de bovenrug openen voor achteroverbuigingen.

  • Week 7 - 7 okt 2019

    Eindhouding: Gomukhasana, de koeienkop-houding.

    Thema: Schouders en heupen.

  • Week 8 - 14 okt 2019

    Eindhouding: Ardha Baddha Chandrasana, halve gebonden maanhouding.

    Thema: Balanshoudingen, schouderopeners in staande houdingen, en heupen.

  • Week 9 - 21 okt 2019

    Eindhouding: Bakasana, de kraanvogel / kraai.

    Thema: Armbalans, armkracht en buikspieren.

  • Week 10 - 28 okt 2019

    Eindhouding: Sirsasana, de hoofdstand.

    Thema: Schouders, inversies en balans.

  • Week 11 - 4 nov 2019

    Eindhouding: Urdhva Dhanurasana, de omgekeerde booghouding.

    Thema: Schouders, bovenbenen, rug. Achteroverbuigingen. 

  • Week 12 - 11 nov 2019

    Eindhouding: Halasana, de ploeg.

    Thema: Ontspanning, inversies.

    Oefenen met de schouderstand en de ploeg. Ontspanning voor de schouders, nek en bovenrug. 

  • €229,-
    Bestel nu het programma en krijg een jaar lang toegang tot alle video's, lessen, print-outs en tutorials.
    Én persoonlijke ondersteuning bij je beoefening!

    Bestel

  • FAQ

  • 1. Moet je dagelijks oefenen of zijn rustdagen ook belangrijk?

    Rustdagen zijn zeker belangrijk! Hoeveel dagen je per week oefent is voor iedereen anders. Sommigen kunnen makkelijk 5-6 dagen in de week intensief yoga doen, terwijl voor anderen 3 dagen in de week al veel is. Dat is helemaal afhankelijk van jouw lichaam, en hoe jij je voelt. Maar de video's blijven onbeperkt beschikbaar, dus je kunt een jaar lang doen over de 12 weken. Je hoeft dus niet bang zijn om iets te missen doordat je (een week) wat minder oefent.

  • 2. Kan ik de video's en lessen ook downloaden, zodat ik ze altijd tot mijn beschikking heb?

    De video's kun je niet downloaden, de lessen wel. Ik heb van alle series print-outs gemaakt. Die kun je (met of zonder video) naast je mat leggen en daarmee oefenen. De lesseries zelf heb je dus altijd tot beschikking, maar de video's zijn alleen online te bekijken.

  • 3. Is het mogelijk om de filmpjes meerdere keren af te spelen? Als ik een bepaalde les heel fijn vind, kan ik die dag vaker doen?

    Ja de filmpjes kun je onbeperkt afspelen, als je wil 3x per dag 365 dagen achter elkaar :)

  • 4. Hoe weet ik of het programma voor mij geschikt is?

    Hou je ervan om intensief met je lichaam aan de slag te gaan? Heb je de discipline om zelf thuis te oefenen? Heb je een redelijke conditie, ben je niet zwanger, geen ernstige blessures of pijn? Dan zie ik geen reden waarom niet.

    Om een duidelijker beeld te krijgen van de lessen die ik geef, en mijn stijl van lesgeven, kun je wellicht een van mijn YouTube video's uitproberen? Hieronder een kleine sample voor je:

  • Vragen?

    Vraag je je af of het programma ook iets voor jou is? Of heb je vragen over de inhoud van het programma? Aarzel niet om ze te stellen!
    Ik streef ernaar om altijd binnen 24 uur antwoord te geven. Heb je nog geen antwoord ontvangen, check dan je spam inbox.

     Versturen